Warto (17)

1) odwiedzić stronę strona Historia Jednej Fotografii


fot. Arthur Sasse

Na stronie znajdziecie historię TEGO zdjęcia Einsteina, ale nie tylko. Autor lubuje się w znajdowaniu bardzo ciekawych zdjęć reporterskich i historycznych. Warto zobaczyć. 

2) przeczytać tekst Filipa Springera


Darzę Filipa Springera całkiem sporym uwielbieniem za "Zaczyn", o którym pisałam tutaj i za jego konto na instagramie, prawdopodobnie najlepsze z tych polskich. Nikt nie patrzy na Polskę z taką ciekawością i czułością. Springer zatytułował swój esej w dosyć prowokacyjny sposób: "Ludzie nie wiedzą, co fotografować". Do przeczytania tutaj

2) obejrzeć Bette Davis na Blank on Blank



A co tam przejrzyjcie wszystkie filmiki na Blank on Blank, a może znajdziecie coś dla siebie. Tymczasem Bette Davis, jak zawsze bezkompromisowo rozprawia się z potworem-dżenderem. 

4) obejrzeć TED Karoliny Sulej


Czy istnieje jeszcze ktoś, kto nie widział TED Karoliny Sulej? Czy jestem ostatnia? Temat: Moda w piekle. Getto i obozy koncentracyjne. Ciekawe.

5) zobaczyć serię "Projekt książka"

Agnieszka Łasek z działu promocji wyd. Czarne

Dla książkofili Dwutygodnik przygotował fascynującą serię zatytułowaną "Projekt książka". Ukazuje powstanie książek na wsyztskich etapach. Od autora, poprzez wydawcę, redaktora, ilustratora, aż po księgarza. Fascynujące rozmowy. Do obejrzenia tutaj.

Komentarze

  1. Ja Springera czytałam tylko "Wannę z kolumnadą" i miałam mieszane uczucia, miałam wrażenie, że zakończył bardzo asekurancko, "żeby nie było, że tylko na tę Polskę narzeka" (chociaż to właśnie robił przez jakieś 250 stron ;))

    A o Karolinie Sulej dużo było słychać w ikapie, jak jeszcze miałam wątpliwą przyjemność tam studiować. podobno ta jej praca mgr jakaś rewelacyjna. Pamiętam, że czytałam kiedyś jej (i jeszcze jakiejś kobiety) reportaż do Wysokich Obcasów o domniemanym kryzysie męskości, dobre komentarze były w internetach ;)

    Napisz kiedyś na maila, co słychać, jak życie po studiach i takie tam.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Zaczyn" jest świetny. Ale nie oszukujmy się, on namiętnie trudni się narzekaniem na Polskie krajobrazy. On i Grażyna Kulczyk walczą o większą estetykę w architekturze :)

    maila wyprodukuje w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz