warto (23)

1. obejrzeć dokument o Norze Ephron


zatytułowany "Everything is copy". Wyreżyserował go jej syn, Jakob Bernstein. Wypowiadają się przyjaciele m.in. Meryl Streep, Tom Hanks. Uwielbiam Norę, mam w domu jej zbiór esejów zatytułowany "Moja szyja mi się nie podoba". Zawiera esej o książkach kucharskich. Nora to Nora, zero filtra, uwielbiam.

2. przeczytać wywiad z Caitlin Moran


Tutaj. Wydała właśnie nową powieść, "Dziewczyna, którą nigdy nie byłam", którą znając mnie za chwilę kupię. Tymczasem wywiad z jedną (ok, kilkoma) kontrowersyjnymi opiniami. Ktoś znajdzie?

3. obejrzeć serial dokumentalny o początkach religii


"W poszukiwaniu Boga z Morganem Freemanem" to ciekawy, czasami banalny, a czasami zaskakujący serial dokumentalny zadający podstawowe pytania o pochodzenie Boga, koncepcję zła, czy apokalipsy.

4. obejrzeć fotografie Richarda Tuschmana



Tutaj. Jego zdjęcia można zatytułować zbiorowo "Zdarzyło się na Kazimierzu". Autor w autentycznych wnętrzach zrekonstruował życie codzienne krakowskich Żydów.

5. zjeść coś nowego


Mówię poważnie, czasami warto wyjść poza swoją strefę bezpieczeństwa. To może być nowa przyprawa, czy roślina. U mnie pierogi z pokrzywą. Smaczne.

Komentarze